Katrin Bååths Ateljé i Jönköping

Ni vet platser/utställningar/restauranger man länge velat besöka och som man har superhöga förväntningar på? Och när det väl sker blir resultatet "platt fall"? Detta är både en sådan plats och ändå inte. STORA förväntningar stämmer bra, men så långt ifrån platt fall man kan komma. 
 
Vi tar det från början.
 
 
Gammalt tegel. Något jag upprepar min kärlek till gång på gång. Kan inte börja bättre.
 
 
Att sätta tonen redan utanför dörren gör så mycket. Att mötas av något vackert som första intryck. Redan i dörren känner man att här är det någon som faktiskt brytt sig om sin butik, som älskar den och som lägger ner kärlek, tid och skapar upplevelser.
 
 
 
Någon gång skall jag också ha ett riktigt gammalt långt bord där ljusstakar av sorten "vacker" får samlas. Tända stearinljus glöms lätt bort på sommaren, men visst tillför dom något mysigt även en regnig juli-dag?
 
 
Landar alltid i att det naturen skapat ändå är det vackraste.
 
 
Tydligt tecken på att "more is more". Samlingar kan man kanske inte få för många av eller?
 
 
Återbruk av bästa sort! Blev sugen på att göra själv : )
 
 
 
 
I Ateljén finns också ett kök och workshops i allt från Ikebana till styling och varumärkesbyggande ordnas här. Skulle också kunna tänka mig att helt enkelt stänga butiken en stund för att få laga mat i ett så vackert kök...
 
 
 
Avslutar nedan med en bild på ett av alla vackra skåp. Att Katrin dessutom var himla trevlig gjorde ju inte saken sämre.
 
 
Så, klicka in hos Katrin och se när det är öppet, eller kanske finns en workshop som lockar?
Jag hoppas snart jag kommer tillbaka...